Fir4sat ibu tak pernah salah! Dewan PPV kec0h remaja mengg3letar, menj3rit ‘ala hist3ria’ – “Saya takut jarvm pat4h”

KECOH sebuah dewan dengan suara jerit4n seorang perempuan secara tiba-tiba.

Sekali dengar macam hist3ria, jer1tan yang begitu kuat itu turut kedengaran seperti wanita sedang melahirkan anak di bilik bersalin.

Namun jangan salah sangka, ia sebenarnya adalah jer1tan seorang gadis ketika menerima sunt1kan d0s pertama vaks1n c0v1d-19 di sebuah pusat pemberian vaks1n (PPV).

Gadis berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Azza Viviatie tidak menyangka tindakannya menjerit ketika menerima vaksin pada Ahad lalu sempat dirakamkan sehingga tular.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Remaja berusia 17 tahun itu memberitahu, kejadian berlaku di PPV Sook di Keningau, Sabah susulan kerajaan negeri memutuskan untuk memulakan pemberian vaks1n c0v1d-19 kepada remaja berusia 12 tahun hingga 17 tahun pada 16 September.

“Saya memang dari kecil takut dengan jarvm sunt1kan. Saya rela tak pergi ke klinik kalau ada rawatan yang kena svntik.

“Tak sangka pula seorang rakan sekolah yang ketika itu berada di ruang pemerhatian selepas menerima sunt1kan sempat merakamkan suasana dewan yang kedengaran jer1tan saya,” katanya kepada mStar ketika dihubungi.

jerit ppv 3

Azza (kanan) bersama ibu.

Azza berkata, dia ditemani bapa saudaranya ke PPV sebelum dibantu oleh beberapa sepupu yang merupakan petugas untuk urusan vaks1nasi.

“Keluarga terutama mak tahu saya takut jarvm sunt1kan. Mak kata dia tak kisah kalau saya nak menjer1t atau mela4lak di PPV. Mak kata dia nak rakam saya kalau menjer1t nanti.

“Mak memang suka menyakat dan bergurau. Tapi saya tak pergi dengan mak, saya minta tolong pakcik hantarkan ke PPV sebab dia tak tahu saya takut jarvm.

“Bila video dah viral baru pakcik tahu yang saya sebenarnya takutkan jarvm sunt1kan. Pakcik memang tak sangka sebab dia ingatkan saya berani.

“Pakcik gelakkan saja masa dia tahu. Dia pesan jangan buat macam tu (jer1t) lagi,” ujarnya yang berasal dari Keningau.

jerit ppv 5

Azza merupakan pelajar calon SPM 2021.

Menurut anak sulung daripada tiga beradik itu, dia tidak membuat rakaman ketika menerima sunt1kan kerana terlalu gemuruh ketika itu.

“Macam mana saya nak rakam, saya sendiri gelabah sebab terlalu nervous. Agaknya kira-kira 15 minit juga saya berada di bilik sunt1kan.

Memang saya takut masa kena sunt1k. Paling risau kalau tengah gelabah tu, tiba-tiba jarvm sunt1kan tu p4tah.

AZZA VIVIATIE

“Memang saya takut masa kena suntik. Paling risau kalau tengah gelabah tu, tiba-tiba jarvm sunt1kan tu pat4h.

“Saya fikir ada kira-kira empat petugas ketika itu bantu menenangkan saya. Bila dah selesai sunt1k, saya masih menggeletar satu badan,” kata calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2021 itu.

jerit ppv 4

Azza menganggap tindakannya menjer1t di PPV sebagai satu pengalaman lucu.

Azza bagaimanapun menjelaskan bahawa jer1tannya ketika menerima sunt1kan itu bukan dibuat-buat, sebaliknya untuk meredakan perasaan gementarnya.

“Saya jerit sebab nak release perasaan masa tu. Memang saya malu, tapi rasa kelakar pun ada sebab lawak sampai jer1tan saya didengar satu dewan,” tambahnya.

Walaupun takut dengan jarvm sunt1kan, remaja yang aktif bermain bola tampar itu bagaimanapun tidak sabar untuk melengkapkan sunt1kan d0s kedua vaks1n.

“Sebelum ini saya tak boleh masuk kedai sebab belum divaks1n. Bila pergi dengan mak, terpaksa tunggu di luar, memang frust.

“Selain mengurangkan ris1ko jangk1tan c0v1d-19, saya boleh masuk ke shopping mall bila dah lengkap vaks1n nanti. Harapnya tak ramai orang dalam dewan kat PPV masa saya terima d0s kedua nanti,” ujarnya secara berselor0h.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Media Malaysia

Sumber : mStar

Be the first to comment on "Fir4sat ibu tak pernah salah! Dewan PPV kec0h remaja mengg3letar, menj3rit ‘ala hist3ria’ – “Saya takut jarvm pat4h”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*