Isteri Ezad Lazim luah perasaan dug4an yang menimpa suami. Sekali ini keadaan terkini Ezad Lazim.

Isteri kepada penyanyi Ezad Lazim, Zeana Ramli meluahkan perasaan mengenai duga4n menimpa suaminya. Menurut Zeana, dia berharap sesiapa mengenali suaminya dapat bertanya khabar selain mengakui segan meminta pertolongan.

“I love you, B. Kuatkan semangat. Anak-anak perlukan kita. Sikit lagi sihatlah. Jangan risau. Semoga saya juga tabah. Tahun ini, dug4an kami begini pula. Saya kan ‘superwoman’. Cuma tanyalah khabar kami sebab saya ini jenis segan nak minta tolong orang,” katanya. Menerusi hantaran di Instagram, Zeana juga berkongsi mengenai dug4an berat yang berlaku dalam situasi pan.demik seperti sekarang.

“Beberapa Hari ni saya diam.Hero Tamil kacukan K-pop Saya Tak sihat.Gara gara Durian Kunyit.Ohhhh. Benda dah jadi,terjadinya Munt4h,xblh makan secoitpun. Munt4h balik. Ahad 11pm sy bawa ke Hospital P. Esok Tu keluar 1pm. EL xnak masuk ward. Nak balik rumah. Dia kata boleh baik ni. Muntah balik non stop. Rabu lps subuh sy ke SSSA. Sini Ada pakar #gerd . Doktor ni kawan saya. Pagi ni terpaksa jalani operasi. Sy kata relax. Sy dah pernah operasi 3 Kali ok ja. Kali ni EL mmg tak tahan sgt. Dia sendiri nak dtg Hospital balik. Sblm ni sgt susah. Cuma Di sini Kos dia tinggi la utk sy. Sblm ni Kos Dalam 4,5,k saya bayarkan ja. Ni dah masuk OT. Sy nk kena bayar cash. Berat sikit utk sy. Sy yakin Allah permudahkn urusan sy utk Kos Tu. Tp saya pun tk tau mcm mana. Ye,duit blh dicari. Tp c0vid ni Semua pakat susah. Takpa saya Usaha. Normally Kos 20,25k. Sy Minta sgt doa. Allah tlg saya. Sy cuma nk suami saya sihat ja. Saya Usaha. Doakan ok semua. Janji sihat sudah. Lps ni Suara dia serak2 sikit.Kena makan mcm baby la. Kwn2 tlg doakan saya Murah rezeki yaaaa. Saya tgh involved dlm pertanian/perikanan. InsyaAllah Ada jalan. Nak ckp siap2 mmg insurance tkde sebab Ada sejarah penyakit lain. Bila EL sakit,dia anxi3ty,Tu yg saya letih. Letih nak handle. Sy sekali tk blh tidur, tk selera mkn. Dah la sy Ada hypertension. Huhu barah, Asma. Jadi sy mudah pikir. Tp bila sakit sy melawan s4kit. Sy kuat Semangat. Kami buat swab test(negative) alhamdulilah.”

“Cepatlah sihat. Nanti dengan siapa saya nak berg4duh. Saya nak bekerja, cari rezeki. Tanggungjawab rasa beratnya. Dengan anak kelas dalam talian. Saya nak buat apa-apa, terbatas. Mereka memerlukan saya. Hakikatnya, saya juga perlukan bahu orang juga. Sekarang, adik beradik pun tak dapat melawat tapi sekurang-kurangnya, semangat itu ada kan,” tulisnya.

Dalam hantaran sama, Zeana turut berkongsi video pendek menunjukkan suaminya yang terl4ntar di katil hospital. Ezad sebelum itu dikejarkan ke hospital selepas diser4ng g4strik kr0nik dan selamat menjalani operasi pada 22 Julai lalu. Sumber : Video viral

Anak Merayu Minta Tolong. Secara Tiba Tiba Buka Mata Dan Pandang Ke Arah Ibunya Sebelum Pergi Buat Selamanya.

Tiada yang lebih memilvkan hati seorang ibu yang kehil4ngan anak kesayangan di saat anak masih kecil. Begitulah yang dirasai seorang ibu muda ini yang terpksa menerima ketentuan Il4hi, berpisah dengan anak kecil yang baru berusia dua tahun. ” Ibu tolong adik”. Itu rintlhan terakhlr seorang kanak-kanak berusia dua tahun kepada ibunya sebelum tidak sedarkan diri dan akhlrnya ‘pergi’ menghdap Il4hi di H0spital Kuala Krai semalam. Kanak-kanak berkenaan, Mohamad Aiman Mukhriz Mohamad Amirul, 2, telah pergi buat selamanya pada jam 5.20 petang akibat sak1t bar4h di buah pinggng yang hanya diketahui selepas kehilangannya.

Ibu kanak-kanak tersebut, Emylia Safrina Zakaria, 21, yang tinggal di Paloh, Gua Musang berkata, kejadian berlaku terlalu cepat apabila anak bongsu daripada dua beradik itu dik3san bernafas singkat kelmarin. Katanya, dia menelefon Klinik Kesihatan Chiku 3, Gua Musang sebelum jururawat datang ke rumah melihat keadaan Mohamad Aiman Mukhriz lalu memintanya segera membawa kanak-kanak itu ke h0spital.

” Dia terus dimasukkan ke Unit Rwatan Rapi dan imbasan tomografi berkomputer (CT Scan) pagi semalam mendapati imej seperti ketumbvhan menyebabkannya perlu dirujuk ke H0spital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian. Ketika menaiki ambvlans menuju ke HUSM, anak saya semakin t3nat sehinggakan ambul4ns terpksa berp4tah balik ke H0spital Kuala Krai,” katanya.

Anak secara tiba-tiba pandang tepat ke arah mata

Katanya lagi, dia kemudian memangku ke riba anaknya yang mesra dengan panggil Abby itu sambil membisikkan kata-kata sayang dan reda serta menghalalkan susu yang pernah diberikan kepada anaknya itu. ”Ketika itulah Abby secara tiba-tiba membuka mata dan memandang tepat ke arah saya sebelum kemudiannya menghembvskan nfas terakhir serta pergi menlnggalkan saya buat selama-lamanya. Suaranya meminta tolong “ibu tolong adik” kelmarin adalah kali yang terakhir saya dengar. Dia minta tolong sebab doktor cucvk tangannya dengan jarvm untuk memasukkan ubat. Saya sudah reda walaupun begitu pantas, dia men1nggalkan kami sekeluarga,” katanya.

Jnzah Mohamad Aiman selamat diuruskan di Tempat Persemadian Kampung Paloh Gua Musang selepas Isyak malam tadi. Semoga ibu muda ini tabah menerima ujlan ini. Takziah buat keluarga. ” Anak syurga ALLAH..tunggu ayah ibumu di sana nanti..Aamiin.” tulis seorang warganet. Sumber:asiakini

Ibu Ded4h Anak Lari Ketakutan Semata Mata Sebab Kening. Rupanya Ini Yang Berlaku Sampaikan Ibu Tidak Tahu Nak Respon Apa.

Kanak-kanak berusia enam tahun ini mencukur keningnya beberapa hari sebelum sambutan Aidilfitri. Bayangkan hanya tinggal beberapa hari lagi nak raya, tapi kening hilang sebelah! Itulah yang terpaksa dihadapi Nur Auni Saffiya Kameri yang berusia enam tahun apabila sifat ingin tahu akhirnya memberi pengajaran dalam dalam hidupnya.

Berkongsi kisah ini, ibu kanak-kanak berkenaan, Nur Farhana Kathan, 25, berkata kejadian berlaku dua minggu sebelum Aidilfitri baru-baru ini apabila anaknya itu sedang mandi bersendirian. “Saya panggil dia suruh mandi cepat sikit, dia jawab ya kejap, lepas tu tiba-tiba dia keluar bilik air lari dengan muka pucat ketakutan,” ceritanya yang menetap di Melaka. Menurut Nur Farhana yang juga seorang suri rumah, anaknya itu rupa-rupanya berjaya memanjat mangkuk tandas di bilik air untuk mengambil pisau cukur milik bapanya serta mencukur licin kening sebelah kiri.

“Bila saya tengok, Ya Allah Auni, terkejut sebab kening sebelah kiri memang habis kena cukur, saya tak tahu nak gelak ke nak menangis. Saya ada tanya dia kenapa dia cukur kening tapi dia jawab tak tahu, memang dia tak nak beritahu kenapa. Saya cakap dekat dia tengok apa dah jadi bulu kening dah hilang, awak tu perempuan, lepas tu dia menangis, terus saya tak jadi nak mar4h,” katanya.

Nur Auni Saffiya (depan, kanan) mencukur keningnya dua minggu sebelum Aidilfitri.

Menurut Nur Farhana keadaan keningnya yang ‘botak’ itu menyebabkan anaknya berasa malu untuk ke sekolah atau keluar bermain bersama rakan-rakannya. “Dia nak pergi sekolah tapi malu, jadi dia asyik menangis je sampai saya dah tak tahu nak pujuk macam mana. Saya beritahu cikgu, dia segan takut kena ejek kemudian cikgu suruh lukis kening dia.

“Bila saya dah lukis kening baru dia senyum dan nak pergi sekolah tapi dia tak sedar bila balik sekolah selalunya kening saya lukis tu dah hilang, nasib baik juga kawan dia tak ejek. Dekat rumah, dia tak nak keluar walau depan rumah sebab malu… dia tengok je kawan-kawan main melalui tingkap. Lepas tu dia tengok cermin sambil men4ngis cakap nak kening dia balik,” katanya.

Nur Auni Safiyya hanya ingin ke sekolah setelah keningnya dilukis.

Menyesali perbuatannya serta-merta, Nur Farhana berkata anaknya berjanji untuk tidak bermain dengan barangan tajam lagi. “Lepas hilang kening ni dia menyesal, katanya tak nak main benda tajam lagi sebab nak keluar rumah pun dia malu. Memang murung betul dia sepanjang kening dia tak ada tu,” katanya.

Saya panggil dia suruh mandi cepat sikit, dia jawab ‘ya kejap’, lepas tu tiba-tiba dia keluar bilik air dia lari dengan muka puc4t ketakvtan.

Menurut Nur Farhana kening anaknya kini telah tumbuh semula seperti sediakala selepas lebih kurang sebulan. “Mula-mula tu saya letak Vaseline, menjadi juga… dalam seminggu dah nampak bulu-bulu halus tumbuh, mula-mula risau juga ingat kening dia dah tak akan tumbuh lagi,” katanya.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Media Malaysia

Sumber :  https://erakini.bbn.my/

Be the first to comment on "Isteri Ezad Lazim luah perasaan dug4an yang menimpa suami. Sekali ini keadaan terkini Ezad Lazim."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*